Lengua, pedagogía y poder: la enseñanza del español y el español en la enseñanza
ProgramaViernes 7.Apertura: 15'00 hrs.Lía Schwartz, Directora del Programa Doctoral de LLHLB, The Graduate Center, CUNYClare Mar-Molinero, SIS/EESJosé del Valle, The Graduate Center, CUNY, organizador del coloquioSesión 1: 15:15-17:30 hrs.- Ricardo Otheguy (The Graduate Center y RISLUS, CUNY): ''La filología y el unicornio: el verdadero referente del vocablo Spanglish y su función como adjudicador de posiciones de poder en la población de origen hispano en los EE.UU''.- Laura Callahan (City College y RISLUS, CUNY): ''Written codeswitching in formal registers''. - Miranda Stewart (University of Strathclyde, Scotland): ''The negotiation of face as an assessment criterion of trainee interpreters''.Conferencia: 18'00-19'00 hrs.- Ofelia García (Columbia University's Teachers College): ''Pedagogías y variedades del español en los EE.UU. en busca de una expresión''.Sábado 8Sesión 2: 12'15-14'30 hrs.- Clare Mar-Molinero (University of Southampton, UK): ''Ideology and pedagogy: ELE and the Instituto Cervantes''.- Luisa Martín Rojo (Universidad Autónoma de Madrid): ''Variedades del español y lenguas de la inmigación: ideologías y políticas lingüísticas en las escuelas españolas''.- Miki Makihara (Queens College y The Graduate Center, CUNY): ''Language revitalization and children in an endangered language community''.Sesión 3: 14'45-16'15- Carol Klee (University of Minnesotta): ''The teaching of Spanish: Issues of status and power within U.S. research institutions''.- Bonnie Urciuoli (Hamilton College): ''Whose Spanish? The tension between linguistic correctness and cultural identity''.Conferencia 4: 16'30 - 17'30- Monica Heller (University of Toronto): ''Language, interaction and institutional order in a minority language school''.