Revista Española de Lingüística Aplicada (RESLA)

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Número 22 (2009) Sumario María Pilar Agustín Llach: «The effect of reading only, reading and comprehension, and sentence writing in lexical learning in a foreign language: some preliminary results». Marta Arumí Ribas: «Estudio de las percepciones de los estudiantes de lenguas extranjeras sobre el uso de instrumentos de autorregulación». Ignacio Arroyo Hernández: «Tensión y cantidad en la corrección fonética con italófonos: una propuesta para el aula de ELE». Pascual Cantos, Aquilino Sánchez Pérez y Moisés Almela Sánchez: «An attempt to formalize word sense disambiguation: maximizing efficiency by minimizing computational costs». Raquel Criado Sánchez y Aquilino Sánchez Pérez: «The universal character of the DEC>PRO cognitive sequence in language learning and teaching materials». Ana Fernández Marrero: «Análisis y aplicación del Currículo de Español como segunda lengua en la Enseñanza Secundaria Obligatoria de España (ESOen Canarias a la luz de las premisas europeas en materia educativa». Luis Gastón Elduayen: «Topographie politique et 'dépêche' diplomatique: procédure analytique, dramatisation des faits et stratégies énonciatives et pragmatiques». Jon Hyde: «Towards the characterisation of a specific text type: the dimension of intersentential relations in editorials from El País». María Amparo Lázaro Ibarrola: «Reformulation and self-correction: testing the validity of correction strategies in the classroom». Ricardo Mairal Usón y José Carlos Periñán Pascual: «The anatomy of the lexicon within the framework of an NLP knowledge base». Rosa María Manchón Ruiz: «Individual differences in foreign language learning: the dynamics of beliefs about L2 writing». Rafael Monroy Casas y Juan Antonio Cutillas Espinosa: «El acento léxico inglés: análisis teóricos y aplicados». Begoña Núñez Perucha: «On the use of narrative discourse in advertising: hibridity, textual voices and gender identities». Juan Pablo Rodríguez Prieto: «Acquisitional patterns of te Spanish copular verbs 'ser' and 'estar': data from L2 beginning learners in favor of the Declarative/Procedural model». M. Sikorska: «Low applicative datives in Spanish as a second language: acquisition of semantics and morphosyntax».
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