Hispanic Child Languages: Typical and impaired development
Descripción:
Language Acquisition and Language Disorders, 50. Ámsterdam, 2009. ISBN: 978-90-272-9058-8.
Sumario
En este volumen se reúnen doce trabajos de investigadores que desarrollan su labor en sociolingüística hispánica. El estudio contiene diversos análisis sobre el desarrollo lingüístico en la península Ibérica, donde el español está en contacto con otras lenguas como el catalán, el euskera o el gallego, así como una comparativa del desarrollo lingüístico de los niños en países como México o Chile.
Introduction, de John Grinstead.
Part I. Diverse learning conditions and input characteristics
Karen Miller y Cristina Schmitt: «Ambiguous and consistent input: Acquisition of number marking in Spanish definite noun phrases».
Raquel T. Anderson y Alejandra Márquez: «Examining language abilities in Spanish-speaking children with SLI: The 'problem' of grammatical gender».
Maria-José Ezeizabarrena: «Development in language mixing: Early Basque-Spanish mixed utterances».
Part II. The developing syntax and semantics of determiner phrases
Marissa Vargas-Tokuda, John Grinstead y Javier Gutiérrez-Rexach: «Context and the scalar implicatures of indefinites in child Spanish».
Ana Teresa Pérez-Leroux y Tanya Battersby: «Early determination».
Part III. The developing syntax of the verb phrase
Cecilia Rojas-Nieto: «Starting small: Cut and paste in early complex sentences».
Anna Gavarró Algueró y Yolanda Cabré-Sans: «Subjects and verb classes in child Catalan».
Aurora Bel y Elisa Rosado: «On some asymmetries in the acquisition of number marking in Catalan and Spanish».
Part IV. The development of inflectional morphology
Miguel Pérez-Pereira y Mariela Resches: «Relationships between linguistic and behavioral measures during development».
John Grinstead, Juliana De la Mora, Amy Pratt y Blanca Flores: «Root nonfinite verbs in Spanish-speaking children with specific language impairment: Evidence from the grammaticality choice task».
Vicenç Torrens y Linda Escobar: «Morphological markers of specific language impairment in Spanish».
Gareth Morgan, M. Adelaida Restrepo y Alejandra Auza: «Grammatical profile(s) of monolingual Spanish-speaking children with language disorders».
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